“Çocuklar İnanın”

Fenerbahçe taraftarının Nazım Hikmet’in “Güzel Günler Göreceğiz” şiirini tribünlerde söyleyeceğini duyunca inanamadım.Çünkü bu şiir Fenerbahçe taraftarına yakışmaz! Galatasaray taraftarına da yakışmaz!Trabzonspor taraftarına hiç yakışmaz!Çünkü bu üç kulüp taraftarının Nazım Hikmet’le bir gönül bağı olamayacağı gibi, eminim solcu bir şairin sloganlaştırılmasına da tepki duyan çok sayıda destekçisi vardır.İtalya’da kırmızı renkli kulüplerin kökeni solcudur, mavi renkliler ise sağcı hatta faşist… Dünyanın pek çok ülkesinde kulüpler arasındaki rekabetin siyasi, dini ve ekonomik kökenleri vardır. Türkiye’de futbol taraftarının ortak özelliği ise lümpenliğidir.Ağırlıkla da tribünlerde muhafazakar-sağcılar çoğunluktadır.

 

Kapalı ve Çarşı’nın rüzgarıyla bir tek Beşiktaş taraftarı diğer taraftarlardan ayrılabilir.Solcu çizgisiyle, muhalif kimliğiyle farklı bir duruşu vardır. İşte son Sivas maçında “Madımak” pankartı açtılar, Sivas’ta yakılan aydınları unutmadılar.Fenerliler’in “Güzel Günler Göreceğiz” sloganını kendilerinden çaldıklarını söylediler.Bu iddia bana da inandırıcı geliyor.Çünkü Nazım Hikmet’in şiirinin hangi taraftara daha çok yakıştığını sorarsanız tereddütsüz Beşiktaş derim.Üstelik bir Galatasaraylı olarak bunu söylerim.Diğer yandan bu kadar lümpen tribünlerde usta bir şairin tartışılıyor olması da sevindirici tabii…

 

 

Cengiz Semercioğlu
Hürriyet Gazetesi, Kelebek

3 Comments

  1. Barış Yıldırım 26 Mart 2007 at 02:20

    beşiktaşın kent kültürüne komünist inancına aşina olmasına lafım yok ,hatta var,güzel sevindirici,sevindim,

    ama bir kulup taraftarının siyasi görüşü herzaman baskın taraf tarafından kontroledilir ,denetlenir ve bu yanıltıcı olur çoğuzaman,

    burjuva değildir bütün gs ve fenerliler eminim hatta azınlıktatır liberaller ,bir milletin diğerinden üstün olduğunu iddia eden sapıklar

  2. Umut Esenkal 29 Nisan 2007 at 10:56

    siktir lan!
    Demokrat Laik Türkiye’nin Esas Bekçileriyiz !

    FENERBAHÇELİLER DERNEĞİ.

  3. Bizans zamanında hipodromda yarışan takımlardan dördü de politik kökenlidir. Hatta bir maçtan sonra iki takım arasında çıkan karmaşadan ötürü nika isyanı çıkmış önceki ayasofya yakılmış, 30.000 kişi kılıçtan geçirilmiş, şimdiki ayasofya yapılmıştır. Bu nedenle bizans örenğini esas alarak takımların geçmişte politik kökenli olduğunu söyleyebiliriz.Hatta şimdiki ayasofya bir nevi spor karşılaşması sonucu ortaya çıkmıştır bile diyebiliriz.Ama, İstanbul’un fethinden sonra ne olmuştur belgeleriyle ortaya koyabilir miyiz, bilemiyorum.

    Takımların politik kökenine hakim değilim ama varsa böyle bir gerçek nedeni araştırılmalı.Yarım yamalak tam anlamıyla araştırılmadan o budur, şu budur diye fikir beyan etmek saçmalıktır.Üstelik politik kökenler varsa takım tutanların da bundan haberli/habersiz olarak takım seçtiklerini söylemek imkansızdır.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*